reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Knitl

Michal Knitl

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Couchsurfer, dobrovolnik, snowboardovy instruktor na Slovensku i v zahranici, cestovatel... Viac informacii na www.michalknitl.com alebo http://www.couchsurfing.org/people/michalknitl/ Zoznam autorových rubrík:  Na juhoamerickej vlneNapriec Aziou 2011/2AkcieEVS vo FínskuOstatnéSúkromnéSnowboardingTuristika

reklama

Napriec Aziou 2011/2

Panorámy z Dolpa, Nepál

Michal Knitl

Panorámy z Dolpa, Nepál

Túra cez 250 kilometrov z Beni (na juhozápade pri okruhu okolo Annapurny) cez Dhorpatan hunting reserve cez Do Taraz a Dolpo k jazeru Phoksundo a neskôr cez Kangmara La do Jumly... Dosť brutálna štreka, keď ide človek väčšinu cesty úplné sám, s ruksakom ťažkým jak hovado a bez povolenia do národného parku či trekového permitu :).

  • 22. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 384x
  • 0
Panorámy z cesty skrz Pamírom

Michal Knitl

Panorámy z cesty skrz Pamírom

S Oibekom by som sa dokázal rozprávať celé dni a chcel som tu aj nejaký čas ostať, avšak zisťujem, že dostať sa na hranicu Tadžikistanu, na slávnu Pamir highway, nebude až také jednoduché. Teda, ak chce dať niekto 200 dolárov za odvoz do Murgabu, môže ísť hneď, avšak kým sa džíp zaplní, môže to trvať aj niekoľko dní.

  • 15. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 463x
  • 0
Ľadovec Južný Inylcheck, Kirgizsko (panorámy)

Michal Knitl

Ľadovec Južný Inylcheck, Kirgizsko (panorámy)

Ľadovec Južný Inylcheck je jedným z najdlhších ľadovcov v Strednej Ázii. Koncom minulého augusta som sa tam vybral spolu s Ekom a Šaňom. Najprv džípom z Karakolu do Al-Jailoo a potom peši do záklaho tábora Khan Tengri a Pik Pabedy, naspäť a ešte cez ďalšie hrebene až do Karkary, na hranici s Kazachstanom.

  • 10. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 655x
  • 0
Cesta na hranice s Iránom (13)

Michal Knitl

Cesta na hranice s Iránom (13)

Cestou späť do Gorisu sa dívam na nádherné zelené údolia a ďakujem za také krásne stretnutie. Začína ma mrzieť, že som ešte neostal, najmä, keď si uvedomujem, že víza do Iránu mám iba na 30 dní, a tak by bolo najlepšie prekročiť hranicu až na ďalšíc deň, druhého júna, aby mi potom na hranici s Turkmenistanom o mesiac nechýbal jeden deň platnosti.

  • 19. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 804x
  • 0
Armensko (9)

Michal Knitl

Armensko (9)

Arménsko. Cez 8000 rokov ovládali a žili na celom území Arménska, Azerbajdžanu i Turecka. Začiatkom 20. Storočia, po tisícročnom súžití s Turkami, začali byť vytláčaní a Turecko využilo 1. Svetovú vojnu, ktorá v regióne vôbec nebola a pozabíjala vyše jedného milióna Arméncov na celom území Turecka. Ďalšie milióny vyhnala do okolitých krajín a na výhod od araratu, do údolia, kde podľa Noemovej archy Armínci prišli, na miesto, kde je dnes Yerevan. Arménsko zaberá o tretinu menej územia ako Slovensko. Má 3 milióny obyvateľov, z ktorých 2 milióny žijú v Yerevane. Ďalších 9 miliónov žije v zahraničí. Prácu zohnať je extrémne ťažké. Ľudia väčšinou odchádzajú za prácou do Ruska. Vzájomné vzťahy s Tureckom sú stále na bode mrazu. Turci genocídu popierajú, ba podľa domácich prepísali vlastné archívy tak, že Arménci začali vraždiť. Niektoré európske krajiny genocídu uznali, no napríklad USA, pre svoje vojenské základne na území Turecka, zatiaľ nie. Hranica medzi krajinami je uzavretá, pri ďalšej návšteve východného Turecka určite navštívim Ani, kedysi hlavné mesto Arménska, dnes už iba holé ruiny zarastené divokou prírodou.

  • 28. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 987x
  • 2
reklama
Kazbegi a navrat do Tbilisi (8)

Michal Knitl

Kazbegi a navrat do Tbilisi (8)

Z vlaku vystupujem na stanici Didube, odkiaľ chodia maršrutky do Kazbegi. Prichádzam tesne pred siedmou, v dobe, keď by mala prvá ísť. Sezóna ešte nie je, dozvedám sa, že prvá pôjde za 15 lari o hodinu. Oproti cene 8 lari z minulej sezóny sa mi to znalo prehnané. Šofér chcel silou mocou aby som si nastúpil, dvakrát otváral zadné dvere, aby som si naložil ruksak, ale nevedel som na čo. V maršrutke ešte nikto nebol, samého by ma isto neviezol a stál tak, že zo všetkých strán bol zablokovaný autami. Hotový cirkus začal o 7:45. Zo stanice metra a vlaku išli traja ľudia s veľkými ruksakmi. Keď to niekto uvidel šofér, v momente k nim aj s pomocníkom bežali. Ako o život. Ja som sa pridal tiež. Išli tiež do Kazbegi a už mali dohodnutú maršrutku za 10 lari. Bola to normálna linka a stála na mieste, kde aj mala. Iba pred chvíľou ju museli zaparkovať. Síce išla o hodinu neskôr, v pohode sme počkali. Bola plná.

  • 25. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 791x
  • 0
Cesta Strednou Áziou do Indie (1)

Michal Knitl

Cesta Strednou Áziou do Indie (1)

Uplynulo dlhých 21 mesiacov a 12 dní od návratu z Južnej Ameriky, kým som sa opäť vybral na cesty. Nedá sa povedať, že by som leňošil. Po návrate, plný entuziazmu a pozitívnej energie, som spoznával krásy Slovenska. Prechod Malej Fatry, Kriváň, Slávkovský štít v lete i v zime, Belianske Tatry, ba začal som sa aj viac zaujímať o naše tradície. Po dlhej dobe v zahraničí si človek po návrate uvedomí čaro folklóru, ktorý máme doma.

  • 27. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 006x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu