Ako nájsť sponzora

Autor: Michal Knitl | 11.3.2013 o 20:52 | (upravené 11.3.2013 o 22:26) Karma článku: 4,50 | Prečítané:  1135x

V dnešnej dobe je to dosť ťažké. Teda, vždy to bolo ťažké, ale dnes, pre slabý ekonomický rast, majú firmy o jeden dôvod navyše povedať „nie". Ak vôbec odpovedia. Treba používať najrafinovanejšie a originálne nápady a spôsoby komunikácie, aby si človek zaslúžil ich pozornosť. Jedným z nich je i tento blog. Prvý cestopis bol úspešný, hľadám sponzorov na ďalšie dva. Klikli by ste na taký nadpis? Kde kto chce peniaze na kadečo, a tak som zvolil iný nadpis, i keď predchádzajúca veta je pravdivá. Pre hľadajúcich sponzora môže byť nasledujúcic text ukážkou, pre potenciálnych sponzorov, aj individuálnych, investíciou.

V roku 2010 som vydal cestopis „Na juhoamerickej vlne“ v náklade 2000 kusov. Odvtedy som uskutočnil cez 85 prezentácii po celom Slovensku, viac ako polovica nákladu sa predala. Rerencie ľudí sú na: http://issuu.com/michalknitl/docs/referencie

Z poslednej takmer 15 mesačnej ceste po Ázii pripravujem 2 ďalšie. Jeden o Strednej Ázii (cesta od 4.5.2011-24.10.2011 po zemi na trase: Slovensko, Bulharsko, Turecko, Gruzínsko, Arménsko, Náhorný Karabach, Irán, Turkmenistan, Uzbekistan, Kirgizstan, Tadžikistan a Afganistan) a druhý o Indii, Nepále a Bangladéši (24.10.2011-26.7.2012).

Plánovaný náklad: aspoň 1000 kusov z oboch a rozpočet jednej knihy v priemere minimálne 5000 eur

Ponúkam:

· Názov firmy v poďakovaní na 3. strane a v tiráži

· Logo na konci tlačenej i elektronickej knihy v slovenskom jazyku

· Zverejnenie loga na prezentácii (novinka; logo bude zverejnené na samostatnej strane s obálkou publikácie s textom, kto podporil vznik publikácie, pričom po publikovaní plánujem turné po celom Slovensku a možno i v Českej republike)

· Logo alebo text zverejnený na web stránke knihy (novinka)

· Dohodnutý počet výtlačkov

· Prezentácia pre Vašu spoločnosť

· Pre individuálnych sponzorov ponúkam uverejnenie mena (v prípade súhlasu zverejnenia)

· V prípade ďalších nápadov ma prosím kontaktujte

Veľmi nepočítam s tým, že by som vďaka tomuto blogu našiel sponzora, ale veľmi milo by ma to prekvapilo. Pri písaní 1. knihy pred 3 rokmi som poslal niekoľko stoviek emailov všetkým cestovným kanceláriam, outdoorovým obchodom, veľvyslanectvám, top firmám, z ktorých nasledovalo iba 1 osobné stretnutie, z ktorého nič nebolo. Všetci 4 sponzori boli vďaka kontaktom. I tak väčšina išla od rodičov. Tomu by som sa chcel tentokrát vyhnúť, i keď neviem, či sa mi to podarí. Tak, že som niekomu napísal mail, nefungovalo. Vyskúšam to ale opäť. Už viem ukázať prvú knihu, názory ľudí a taktiež výsledky. Cez 1000 predaných kusov je veľkým úspechom. Dokonca som z toho financoval celú cestu po Ázii a život počas prezentovania. Ale až taká úspešná, že by som z toho zaplatil tlač druhej, ani z ďaleka nie je. Skôr by som povedal, že som rád, že môžem robiť to, čo ma baví.

 

Môžete si prečítaj aj článok, „Ako som napísal knihu“ na: http://knitl.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=246057.

Ak chcete vyjadriť svoj názor, prípade máte tipy na zlepšenie textu pre sponzorov, prosím píšte do diskusie k článku, aby aj ostatní sa mohli niečomu priučiť.

Ak Vás článok zaujal alebo mi chcete napísať niečo neverejné, môžete mi písať na: michal.knitl@gmail.com

A pre individuálnych darcov je možnosť darovania prostredníctvom portálu ľudiaľuďom na: https://www.ludialudom.sk/vyzvy/856 (výzva bude overená v priebehu pár dní).

Malá demo ukážka cestopisu o Indii je dostupná na: http://issuu.com/michalknitl/docs/farebnysvet

Ak tiež hľadáte na niečo sponzora, želám Vám veľa šťastia.

 

V nasledujúcich mesiacoch plánujem zverejnenie polovice preloženej knihy o Južnej Amerike v anglickom jazyku zadarmo. Vzhľadom na to, či nájdem sponzorov, alebo mi ľudia budú posielaľ dobrovoľné príspevky, zvážim preloženie druhej polovice prvého cestopisu i ďalších cestopisov. Ak ste vydavateľom v zahraničí, tiež som ochotný predať svoje práva na tlačenú knihu v cudzom jazyku, nakoľko si nemyslím, že by som to toho sám išiel. Keď už je to napísané, aby to nestálo v šuflíku.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?